Thursday, July 28, 2011

Waffle Bread Tuna Sandwich....emmm....



Assalamualaikum...Salam Kesejahteraan....

Nak buat waffle...alamak sensorang malasla pulak nak bancuh2 bagai....he he ....lepas kemas2 rumah pagi tadi...terus ke dapo tgk ape yang ada...pe dia...tak keje ke...he he..very the big boss bagi cuti...kita cutilaaa...leh buat keje dari rumah je...eh eh sambung story....Roti  ada...tuna ada...cheese pun ada...taraaaa....menu bekpas ringkas lagi...tapi nama resepi tuk bekpas ni punyala pjgnya...main sesuka je letak...bolehla kan....Bila perut dah lapo...capai je yg mana boleh...ringkas...mudah dan mengenyangkan....




WAFFLE BREAD TUNA SANDWICH...

BAHAN-BAHANNYA...
  • 4 keping roti
  • 2 keping silce cheese
  • Hirisan dadu cili capsicum secukupnya...
  • Cili Tuna secukupnya
  • Butter
  • Waffle Maker..


CARA-CARA PENYEDIAANNYA...
  • Sapukan butter pada roti...
  • Letakkan 2 keping roti atas acuan waffle...
  • Letakkan inti tuna..cili capsicum dan kepingan cheese..kapitkan ngan roti selebihnya...
  • Tutupkan/kapitkan acuan waffle...dan biarkan roti hingga masak..sehingga keperangan....
  • Siap dah...roti dipotong dua setiap satu...dapatlah 4 keping sandwich....






Senangkan..dan rasanya pembaca dan kengkawan sume tau membuatnya....saje kongsi2kan idea..dari roti jadi waffle bread...rupa waffle tapi rasa roti sandwich yg rangup...part inti tu kalau nak letak sambal tumis pun boleh...memang aku suka bakar roti cam gini...lebih rangup dan berubah wajah sikit...he he...

...KitchenIsMyWorld...EnjoyCooking...EnjoyEating....



46 comments:

quinnie said...

salam kakcek...malam baru saya dtg bertandang...hehhehe...senang keje ye kak cek bila ada waffle maker ni...macam2 leh buat...:)

Lovely Kitchen said...

tgk tin tuna tu tanda harga family store, teringat ms dok melaka selalu beli brg2 kt family store...psssttt menarik tu buat tuna waffle..

Along Maklong said...

salam cek..
pepagi ni maklong tengok tuna waffle cek.. terliurlah pulak.. nak buat kemain malasnya.. nak sikit boleh tak.. hehe

Ida,Japan said...

emmm..sedapnyer cek..sebiji dh mcm waffle, gh pikir2 nk beli ke tdk acuan waffle ni..

Fiza Nordin said...

silap2 tengok ingatkan waffle ye... idea yang bagus... tp waffle maker kite bentuk bulat... payah sikit kot klu nak buat mcm cek punye....

cik cek said...

Salam Tan...

Bila dah ada tu...mcm2 leh buat...dari roti pun leh jadi waffle...he he ..mengelat dan kes tak rajin nak bancuh2 wat waffle..sumenya nak ringkas dan cepat...tapi sedapppp...:)

cik cek said...

E-na...memang kak cek selalu beli brg2 kat Family Store...sume pun ada dan harganya agak berpatutan..pas tu sebab dekat ngan rumah ...he he he..dari roti jadi tuna waffle ...:)

cik cek said...

Salam Maklong...

Meh2 kita makan sesama...sedap ni maklong...waffle bread ni...sedap kan mak long...:)

cik cek said...

Ida...sedap...cubala...kak cek beli waffle maker ni kat Cosway...murah je...macam2 leh guna...:)

cik cek said...

Fiza...tak de hal bentuk bulat...bila kapitkan cantik je jadinya nanti...cubala...mesti boleh nya...:)

Yatie said...

sedapnya menu bf cik cek..walau ringkas tapi menyelerakan....laporlah plk..Yatie suka tuna...

cik cek said...

Yatie...menu yg ringkas...mudah...cepat dan sedappp...jom mkn sesama kita...:)

CT Delima said...

As'salam Kak cek

Emmm..sangat sedap berselera pulak bila tengok sandwich ni. Tapi kannnnn... dah lama ct dok mencari waffle maker ni. tak gak jumpa2 yang ada tang 3 segi tu jer yang banyak. kak cek tinggalkan ct lah sekeping eh, nak merasa :D

cik cek said...

Waalaikumsalm CT..

Ada ni tinggalkan tuk CT...nanti jgn lupa bwk balik ek...
Kak cek beli Waffle maker ni kat Cosway...best...mcm2 kegunaannya...harga pun ok...:)

izahdaut said...

kak cekkkk.. alal bestnyee sarapan dengan walffle savory giniiii... dah lama nak cari pembakar tu. salu je lupa... best nyerr... nak tumpang sarapan kat sini ye kak

cik cek said...

Izah...meh2 jemput minum...Izah bwk mapin kan...dpt gak kak cek rasa mapin Izah...bestnya...he he he..:)

azi said...

Kak cekk..Akak..sedapnyer!!!...
saya belum sarapan lagi ni..tengok roti bakar tu...adoi!...keroncong perut saya...:)

mala said...

morning kak cek - hat ni cheq tak tau! bagiuh ni tak gaduh nk bancuh2!

Zaliedana said...

Assalam kak Cek,ala cantik ajer bila wat lam waffle maker nih kan..nmpak pon sedap jer,Huhu maker waffle nyer ngak ada,mmg teringin gak nak wat waffle nih..

Mamasya said...

Assalammualaikum Cik Cek..

Idea yg bagus cc bakar roti dlm Waffle Maker....nampak kotak2 molek rupa roti..letak inti tuna sedap tu.masa nak dtg sini cari jugak Waffle Maker sbb anak suka Waffle tp tak jumpa

cik cek said...

Azi...jom2 sarapan...menu org nak cepat je ni...capai je yg mana ada...he he...janji sedap dan kenyang kan...:)

Ayu said...

Assalam kak cek,
wah nampak waffle kak cek dengan inti tuna tu kita dah dapat rasa kesedapnnya ..rangup2 pedas..sedap ni kak cek buat sarap atau bila malas nak makan nasi..

cik cek said...

Morning to you 2....
He he...dah tau... nanti buat ek..tak yah gaduh2 nak bancuhkan...rupa waffle..rupa2nya roti...janji sedap dimakan...:)

cik cek said...

Waalaikumsalam Zaliedana...

ya...senang bila ada waffle maker ni...mcm2 leh buat...kak cek beli kat cosway...harga berpatutan..pun lama dah dibeli...tak pe2..nanti bila dah ada leh buat menu ringkas ni k...:)

cik cek said...

Waalaikumsalam Mamasya..

He he..tukar ghupa sandwich...dah rupa waffle...sedappp...lebih rangup rasanya...kak cek pun beli waffle ni kat Cosway...3 in 1..ada acuan sandwich..waffle..dan grill pan yg comel sgt...lama dah beli...byk kegunaannya....harga pun ok...Cari kat kedai luar yg selalu ada sandwich maker tu...mungkin ada tapi kena cari....:)

AZLITA AZIZ said...

waaaa... sedap kak menu BF hari ni.. ni anak2 ita pun suka ni.. tak cukup satu bantal roti kalau buat ni...

cik cek said...

Waalaikumsalam Ayu....

He he...memang pun...nak mkn bila pun boleh...kalau tinggal sensorang...malas nak masak2 nasi...mkn macam ni pun kenyang dah...he he...kak cek ni sumenya nak ringkas..cepat ...sedap dan kenyang...he he...:)

cik cek said...

Ita...he he...kalau anak2 lelaki...mknnya lebih dari anak2 pompuan kan...kalau anak pompuan ni...makan ciput je...takut gemuk katanya...ha ha ha..last2 ibunya yg makin gebu n comel...he he he..:)

Sue @ Nenie said...

Salam Kak Cek..Wahhhhh...suke...suke..sukeee ngan idea ni....Ada masa boleh gak cuba ni....

Mama Hawa/Mama Nani said...

Wow!!!Cik Cek
Gd idea nih..selalu time bekpes nih tak de idea nak buat kan utk diorg... tapi mama tak de waffle maker cuma ada sandwich maker... apa2 mmg best & gd idea.

Treat and Trick said...

Best idea Cek ni, nampak sedap ....

http://treatntrick.blogspot.com

cik cek said...

Salam Sue...senang2 nanti cuba ek...sedappp...:)

cik cek said...

MamaHawa..

Idea simple yg ringkas...nanti dah ada Waffle maker mama buat eh...:)

cik cek said...

Treat & Trick...

Idea mudah dan senang...memang sedappppp...:)

Cendana Kasih said...

Waaa...sedapnyer, saya mmg suka cis dan tuna...mesti nk bua buat lepas ni...

cik cek said...

CK....buat...senang je ni CK..cepat dan sedap dimakan...:)

Citarasa Rinduan said...

cik cek

ayu baru balik jogging nie.

aduh!!!
semput singgah sini..
alamak..
dihidangkan roti tuna ..
nyami


ayu nak 4 keping tau..
kalau dah habis..
takkira nak juga!!!
hahahhha

PS: terliur sbb banyak tuna, ala2 walfer tu...mengancam iman daku

Juwita Jamaludin said...

salam kak cek.. wah bagusnya idea.. sedap nampak dan cantik rupanya bentuk waffle lagi.. tak de acuan tu.. dapat tgk je la.. hhuhuhuhuh

cik cek said...

Ayu...tak de halnya...Ayu punya pasal kak cek buatkan...
Meh2 kita makan sesama...panas2 lagi ni...sedap kan...:)

cik cek said...

Ita...nanti bila dah ada acuan leh la buat ek...ringkas dan sedap...:)

Gee® said...

wah! sedapnya...mesti rangup roti tu kan... nk try la... mekacih

Amie said...

nak makan waffle, kena belilah jawabnya.... lain kali nak belajar buat macam cik cek...boleh ubahsuai ikut idea kita kan....best!

ijayuji said...

Salam cikcek! kita baru nak berblogwalking kalau sempat nak ziarah rumah sume org, hari ni bz sikit, ni pun baru jer balik dr kinder sambil makan salad hihihi.... kita ada WM tu lama terperap kat atas tuuuu gunanyer cuma 2 kali kalau tak silpa wakakakaka.... cik cek sihat? rindu kat cikcek ngan sume org :-)

cik cek said...

Gee..lebih rangup dari sandwich biasa yg kita buat...nanti try la buat ek...:)

cik cek said...

Amie...

Pas ni tak yah beli...tak rajin wat waffle...buat je mcm kak buat ni...cepat dimasak sedap dimakan..:)

cik cek said...

Salam Ika...

Ya...kak cek pun rinduuu...lama tak nampak...alhamdulillah kak cek sihat...WM ..ada dah tu...dari terperap...jom buat sandwich waffle...senang dan cepat...sedappp...:)