Wednesday, December 14, 2011

MangO PaNNa CottA....yummyyyy....



Assalamualaikum....Salam Kesejahteraan...


Sekadar memenuhi hajat anak yang sorang ni pulak....Naza....teringin bebeno nak makan panna cotta...buat ni pun lama dah 2 minggu lepas kot...baru hari ni nak post n3...adoiai!...Pesan orang2 tua...keje kalau bertangguh memang tak jadi...he he...aku la tu...dari sehari ke sehari nak publish n3 ni...asyik tangguh2 nilah jadinya...Fuhhhhh!....jom kita layan MangO PaNNa CottA.....


Kali ni amik resepi dari The only 1 Kak 1 @ resipicitarasawan.timakasih Kak Wan....kita mintak izin linkkan resepi Kak Wan kat sini ya....timakasih daun keladi...confirm pas ni ada banyak lagi resepi Kak Wan yang nak dicuba nanti....list panjang ni Kak Wan.... :-)
Kalau p blog Kak Wan ni...perghhhh...leka sesangatnya....macam2 ada resepinya...pilih je yang mana satu...sume pun ada...best2 belaka...


Penampilan Mango Panna Cotta kali ni...alahai!....kurang la cantiknya...he he...buat nak cepat siap..cecomot je...sorry ya Naza....tapi bila Naza kata  " sedapnya ibu....." Mimi pulak asyik bukak tutup fridge makan dessert ni...emmmm...sib baik diorg suka makan...kejap ada...kejap lagi tak ada dah...sesapa yg belum pernah merasa panna cotta lehla cuba dessert yang sedap ni....

EnjoyCooking @ KitchenIsMyWorld......


33 comments:

rahel said...

Salam Kak Cek...haus la...ehehe..segarnya...

AZLINA said...

Assalamualaikum Kak Cek...wahhh, dh lama aii berangan2 nak rasa panna cotta ni, tengok gambo ni dh buat tambah2 kepingin nak merasanya.. :)

Wattie said...

Assalamualaikum Cik Cek,
Fulamakkkkkk mengancam habis ls penampilan panna cotta tu, terliur sungguh sy dibuatnya, nak segelas boleh, nak yg paling cun sekali....

Nieza said...

panacotta memang sedap...nieza pun suka mkn bila disejukkan tu...ishh rasa mcm nk makan pulak:)

CT Delima said...

As'slaa Kak Cek

Selamat pagi kak cek cayanggg!. ct belum pernah merasa ni, agak2nya bila boleh dapat merasa panacotta kak cek ni erk. dah tersusun cantik jer tu nak jugaaaa!

ady said...

AS-SALAM CIK CEK
sedap mkn sejuk2 pannacotta ni..cantik pannacotta tu..

Paty's Kitchen - Cook with passion. said...

Salam cikcek...ini lah menu penyejuk tekak...mango+panna cotta = SUPERB

Mamasya said...

Aslmkum cik cek.
sedapnya mango panna tu....dah cantik tu Cik cek...jalur mangonya....rasa nak tarik je segeles tu..hi..hi..

Kakwan (K1) - citarasawan said...

Cekk bergayanya panacota tuu.. mehlah dtg umah K1 pekena puding tiramisu pulak hee hee.. :D

mala said...

ambik segelaih naa.... nak pi sambung basuh baju :-)

Melly Octaviana said...

Cantik panna cotta nya, pasti seger yah di makan nya.. slurrrp ;)

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

yumyum...
ada lagi tak kak chek?? alaaa... dah 2 minggu lepas ye.... kompem la dah abis.... huhu...

dZana said...

msti dah abis ni.. huuuuu..

cik cek said...

Rahel....haus ke..ala ciannya adik akak ni...meh2 makan panna cotta ...

cik cek said...

Waalaikumsalam Azlina....
Teringin kena buat tu...tak susah...dan yang pasti memang sedapppp...:)

cik cek said...

Waalaikumsalam Wattie...
Nak yang paling cun ke...he he tu la yang sehabis cun...jgn lupa bwk balik nanti k...:)

cik cek said...

Nieza...
Ya kan...Nieza pun selalu buat gak kan...permintaan anak2...bila ada yang nak makan barula buat...kalau tak buat ...tak de sape pulak yang nak makan...teringin ke Nieza...kena buat tu...he he..:)

Amie said...

uwaaaa.... lambat sampat, flight delay... sampai sini tinggal gelas kosong je...

cik cek said...

Waalaikumsalam CT....
Dah malam baru sempat balas komen kat sini dik CT sayang...ingatkan CT bwk Talam Sekoteng...he he bekenan kak cek kaler dia...
Nak rasa...meh jemput dtg rumah...:)

cik cek said...

Waalaikumsalam ady...
Cantikkk...tq tq...buat nak cepat siap je ni...memang best bila makan sejuk2 nyaman je rasa masuk kat tekak...:)

cik cek said...

Kak Paty....
Memang superbbbb....sejuk dan nyaman....:)

cik cek said...

Waalaikumsalam Mamasya....
Aduh! kalau sebelah rumah leh la anto kan...nu nun jauh disana....takpe2 resepi ada dah...sesenang nanti leh cuba ek...:)

cik cek said...

K1....dah pegi tadi rumah akak..ketuk2 pintu...senyap je...tak de org kat rumah kot...he he...:)

cik cek said...

Mala...
Meh amik segelas...sambil dok lipat baju... :)

cik cek said...

Melly...
Memang segar...nyaman bila dimakan..:)

cik cek said...

Madiha...
Nyum2 yummyyyyyy....memang dah lama abis...kalau buat mango panna cotta memang cepat abis...kalau buah kiwi...agak kurang lak diorg ni...

cik cek said...

dZana...
Yaaaa....memang dah lama abis...lenkali akak buat leh makan sesama ya..:)

cik cek said...

Amiee....
He he...bukan gelas kosong lagi...abis dah sume dicuci...he he...lenkali kena naik concore dtg sini...he he..:)

Asmara said...

Nak jugak!! bila la nak berpanna cotta nih. hihi..

Ayu said...

Assalam kak cek,
wah mango panacotta mu itu rasanya tinggi benar nak capai ..hehe kalau tengok dari angle 1st pic ni..haha..kena panjat meja ni hehe..sedap mango panacota, kita dulu rasa kat hotel..buat sendiri belum pernah lagi..ada lagi tak kak cek..nak rasa segelas..

JaSSNaNi said...

sedapnya manggo panna cotta tu.. teringin plak nak makan ni.. adoyaii.. kat opis tingin la nk makan macam2.. tapi balik umah tak ingat plak nak wat.. hihii

Sonia (Nasi Lemak Lover) said...

wow, your manggo panna cotta is so tempting and beautiful too, give me a glass right now, YUM!

Loveforfood said...

All your food is amazing, all of the time.