Thursday, February 10, 2011

SENYUMmmmm.....SENYUM SELALU....he he....

Minggu ni aktiviti masak2 kuih agakla kurangnya....hajat dihati nak buat cookies asyikla terbantut ....butter asyik kuar masuk fridge je....Fikiran kurang sihat....hu hu  hu.....Tarik nafas panjang2.....tenang....bertenang....Bersyukurlah tuhan memilih kita lagi untuk diuji..... :-)

Tak ada gambo terkini nak aku letakkan kat sini.....ni gambo dan al-kisah dulu2....zaman belum pandai berbloging....sekarang pun tak pandai lagi pun....terhegeh2 jugak lagi....Nasib baik ada pembantuku Naza....he he...diala yang rajin melayoutkan design kat blog aku ni....he he...aku cuma jadi penulis tak bertauliah je...dan cuit sana sini yang mana aku tahu....tapi kira ok la kan....kalau dulu zero knowledge....sekarang tau jugakla sesikit....janganlah dibandingkan.ngan blogger2 yang dah popular kat luar sana tu.....cuma mereka ni menjadi sumber inspirasi aku untuk terus berblogging.....he he timakasih sume.....antara blog2 terawal yang pernah aku singgah dan lepak2 selalu....

  • Kak Liza....Chef Haneliza....
  • Mat Gebu.....Dapur Tanpa Sempadan...
  • Bro Rozzan....
  • Mamafami
  • Rincchan
  • Hanamemories.....HaNa's Family....

dan banyakkkkkkk......lagi.....tak tersenarai kalau aku nak letak kat sini sumenya.....


Terimakasih daun keladi
Aku kan sentiasa mengunjungi lagi....


Timaksih...Kak Liza....Mamafami....Mat Gebu....Bro Rozzan...Rincchan....Hana....aku sentiasa teruja ....happy....menjadi pengunjung setia blog sume2nya....memberi idea ....menambah ilmu....dan jugak salah satu cara merawat minda.....Thanks for everything.....Luv u all....biarpun diorg sume tak kenal pun siapa aku.....

Ngape senyum.....he he  KUIH APAM TERSENYUM.....he he kita pun kena senyum selalu....jangan lokek memberi senyuman....awet muda tau....Lama dulu buat apam ni....amik resepi kat mana aku pun tak ingat dah....ape2 pun thanks pada tuanpunya resepi....kerana sudi berkongsi rasa....Sepatutnya apam  ni mekar dan kembang ditengah2...tak tau la kat mana silapnya....hasil kejadiannya tersengih je sebelah....bila tengok lagi sekali....ha ha ha....apam ni mula tersenyum....jadi kalau apam boleh tersenyum...kita pun boleh kan.....senyummmmm lagi.... :-)


Tersenyum manis.....semanis rasa....secomel rupanya...he he..




Puas dah pikir....tak best tak letak resepinya ....pikir punya pikir.....maaf bebanyak....sungguh2 tak ingat resepi mana satu yang aku guna buat apam ni....tak pelah....lainkali bila aku buat apam macam ni lagi confirm ku letak resepinya kat sini k....Apam ni memang lembut dan gebu....segebu orgnya.....ha ha ha....tegelak sendiri....

Senyum ketika happy....mudah....
Senyum ketika susah....payah...


Senyum itukan sedekah....senyumlah walau apepun situasinya....biarpun kita cuma mampu tersenyum didalam hati.....dan ape yang lebih membahagiakan..........bila kita mampu membuat orang lain juga tersenyum.....maka senyumlah.......    :-)



.......Kitchen Is My World......sentiasa buat ku tersenyum.........
Enjoy Cooking






1 comment:

nazamohdnizam said...

ibu..awat sedih je entri ni?hehe..apam flavour ape tu?