Monday, May 16, 2011

DAGING LOMPAP LAGI.....



Assalamualaikum....Salam Kesejahteraan.....


Daging Lompap lagi?....he he he....sebenonya menu ni memang selalu dimasak....kalau dah pening tak tau nak masak ape...haaaa....menu ni lah yang menjadi pilihan....ringkas ...mudah dan sedap....maap ya ...kita letak lagi gambo2nya kat sini.... :)

Apa istimewanya Daging lompap kali ni....he he....suprise utk aku....Mimi yang masak....bila Kak Mel dah tak de...nak jugak dia ke dapo membantu...berhajat jugak nak belajo memasak....Alhamdulillah.....rasanya....Wow!...air tangannya tak kurang hebat....sedap....ayahnya pun cakap sedap....senyum sampai telinga Mimi....pas ni nak belajo masak lemak cili api lak....orait dik....ibu tak keberatan ngajonya....nanti leh masak macam2....seronoknya...... :)



 Daging Lompap....Mimi yg masak....bestnya...sedappppp....




Tq dik....tolong ibu masak2 kat dapo....nanti kita masak sesama lagi k....kita tunggu apa pulak menu masakan selepas ni.... :) Ingatkan nak letak gambo dia masak memasak kat sini.....jwb Mimi....Ibu jangannnnn....he he

Untuk resepi daging lompap ni boleh rujuk kat sini eek......senang je nak masaknya...kalau dapat daging lembu fresh lagi best...terasa manis dagingnya....kalau mak mertua aku yg masak....emmmm....sedapnya....
Setiap kali family my hubby tumbang lembu bila tiba musim raya....menu ni wajib ada....pas tu makan ramai2...Wah!...best sangat....pada sesape teringin nak rasa....sila2la cuba ya... :)

KitchenIsMyWorld....EnjoyCooking....

6 comments:

izahdaut said...

wahh seronok la kak cek dah ada anak dara tolong kat dapur ye.. bertuahh

nazamohdnizam said...

tahniah mimi..habis bersih daging lompap haa..sodapppppp!

Puan Ros @ Tadika Sinaran Intelek said...

salam kak cek.sedap daging ni ya... nak cuba la nanti

cik cek said...

Izah...bila anak dara dah mula nak masuk dapo...lega rasa...ringan sikit keje kita kan...:)

cik cek said...

Naza...ya licin...sedappp hingga menjilat jari...he he he :)

cik cek said...

Kak Ros...cubala nanti...resepinya senang sgt...ringkas tapi sedapppp....:)