Saturday, December 25, 2010

MAPLE SYRUP CUPCAKE


My favourite cupcake....macam rupa muffin je....sama tapi tak serupa....


Maple Syrup yang aku guna dalam resepi ni.....

Rasanya lama dah aku tak buat cupcake atau muffin .....belum datang musimnya....he he... Maple syrup Cupcake ni memang kesukaanku....sekali dah rasa....emmmmm.....vanila cupcake dah rasa tak sedap....ikut selera masing2la kan....resepi aku amik kat baking bites.....nak tengok resepi asal boleh rujuk kat sini  http://bakingbites.com/2009/12/maple-cupcakes-with-maple-buttercream/
Dah tgk resepinya kan...kenala cuba buat....resepi asal ada topping ngan maple buttercream icing....he2 waktu ni tak larat dah nak makan bericing2....atasnya aku tabur je ngan almond nib/flake dan coklat chip....nampaklah ada decoration sikit....very nice and simple cupcake tapi rasanya emmmm best....boleh tahan seminggu cupcake ni....cubala buat ya.....sorryla gambo cupcake ni tak beseni langsung....kuar je dari microwave terus je snap....click.....masih dok atas loyang lagi...he he....fresh from oven.....

2 comments:

nazamohdnizam said...

nih favourite nz gakkk!!nak jugakkk!!!hehe..;)*marvellous2*

cek said...

ya...memang sedap....jom makan...eh2 jauhla....jamu mata jela...