Monday, January 24, 2011

BUN BUN BUN LAGI....

Every weekend buat roti.....mesti org dok tanya....tak jemu ke.....takkkkkk.....bukan hari-hari pun buat...Buat untuk bekal mimi balik kolej hari ni....boleh jugak kengkawan serumah dia makan....kalau dia dah tak larat nak makan....
Salam pagi pagi Ahad....memang awal bangun hari ni....lepas solat....terus ke....mana lagi kalau tak ke dapo....rutin biasa busy siapkan breakfast.....siap buat breakfast aku pun buatlah roti ni....cam selalu jugak Roti Sausage ngan Sweet Bun....kalau tak guna sausage tu....memang tak berusik dalam fridge....ntahla sume org kat dalam rumah ni tak kuat makan dah..... masalahnya pulak aku ni tak leh nak stop memasak....ha ha ha....ape dah jadi.....masak2 tapi yang tukang makan amatla kurangnya....Nak wat camana kan ....dah jadi hobi....kenala masak jugak....

????????????????

Aduhai! Entry ku tergendala.....patutnya semalam aku dah publish .....ha ha ha....akibat keje tertangguh macam nilah jadinya....sorrylah ya....bukan cerita best pun ....cuma cerita biasa dari orang yang biasa-biasa jugak.....Upssss....jomlah kita tengok bun bun bun yang aku buat semalam.....

 Bun Manis....aku taburkan gula + ngan susu tepung....rasa lemak2 manis....
  
Bun Bun Bun lagi....sorry ya semenjak dua menjak asyiklah resepi yang sama je aku publish kat sini....he he...jangan jemu ya....bekal yang simple untuk mimi bawak balik kolej....dan kalau kat rumah....roti ni kira habislah kalau buat..... :-)....taklah membazir.....


 Fresh from oven....

Sausage Bun.....

Semalam pecah rekod....roti ku buat habis semalam jugak....my hubby kebiasaannya jarang2 nak makan roti yang aku buat ni....Ntah ape mimpi malam tadi...dia makan roti manis cecah teh tarik...anak bujang ku Atiq makan roti sausage yang tinggal dua ketul.....alhamdulillah....selesai hayat roti semalam....he he....selalunya...amik masa jugakla nak habis....macam aku cakaplah....org kat rumah ni....kurang makan sekarang....diet kot....he he....patutnya aku yang berdiet....memang diet pun....masak dan makan untuk kurus....camana tu....aku je yang paham...." Enjoy Cooking....Enjoy Eating "....

Note :
Nak resepi click kat sini k...... :-D


No comments: